15 januari, 2010

Maiden flight!

Fredag. -2 grader. Vindstilla. Kan inte bli bättre! Idag lyfte Logon i min ägo för första gången. For ut till Arosängen i Västerås. Trodde först att det inte var plogat men det var plogat ända fram till klubbstugan. Faktiskt bättre väg dit på vintern än på sommaren ;) När jag väl kom dit så var det hyfsat mycket snö på fältet så jag fick skotta en rund landningsplatta på 2x2 meter och sen vare bara att tuta och köra.

Vad säger man? Helt underbart. Nu vill jag bara flyga mer! Dags att beställa accar inför årets säsong. Det var pirrigt som fan precis innan helin lyfte ifrån backen men när den väl lyfte och man flugit en stund så släppte nervositeten. Hur lugn och fin som helst! Tailen höll stenhårt. Nu återstår finjustering av V-baren till den känns grym. Det kommer jag nog göra när det blir varmare och kan spendera timmarna på flygfältet.

Inga kommentarer: