11 januari, 2010

Abstinens betyder i sin översättning "avhållsamhet"

Ja då var det då dags igen att sluta snusa. Sjätte gången i ordningen nu. Denna gång skall jag fan ta mig lyckas. När jag skriver detta har jag varit snusfri i 20 timmar. Jag vet, det är ingenting men man måste börja någonstans. Jag kommer ha en liten "räknare" i menyn där det står antalet dagar jag har varit snusfri. Just nu är det hyfsat jobbigt. Det kryper i skinnet, känns som man får lite hjärtklappning och det susar lite i öronen. Svårt att förklara denna abstinens. Angående abstinens så stod det så här på Wikipedia.

"Att få abstinens överlag är jobbigt. Man trivs gärna inte med att få det."

Nej du, det gör man inte. Man trivs inte ett dugg. Jag hoppas jag klarar det denna gång! Får köra grymt mycket simulator för att hålla mig sysselsatt.

Till något annat. Jag har inte flygit med Logon ännu. Det har varit snorkallt och jag vill vänta med maiden flight till det blir "lite varmare". Ciao!

Inga kommentarer: